nlen

Nieuw essay: Opgavegericht evalueren

Regelmatig komen er vraagstukken voorbij die vanwege hun structuur, kenmerken of context niet goed passen bij de methoden gebruikt in evaluatieonderzoek. Complexe vraagstukken (bijvoorbeeld transitieopgaven) waarvoor sturing in netwerken van verweven dynamiek plaatsvindt, laten zich soms moeilijk vangen in de ‘gouden standaard’ van klassiek evaluatieonderzoek. Dit essay is een pleidooi voor opgavegericht evalueren, waarin de aanpak van de maatschappelijke opgave centraal staat, met rekenschap van de complexiteit en bijkomende onzekerheden van de beleidspraktijk. Hiertoe past een breed evaluatieperspectief, waarin ruimte is voor aanvullende methodieken, passend bij de gekozen aanpak van de opgave.

Het essay is hier terug te vinden.

MPA jaarcongres: transitiedenken en 30 jaar MPA!

Op vrijdag 8 maart 2019 vond het jaarlijkse MPA (Master...lees meer

Nieuwe opleiding! Leeratelier Inclusief Leiderschap

Het leeratelier Inclusief Leiderschap daagt leidinggevenden uit om te werken...lees meer

MPA voorlichtingsbijeenkomst

Op dinsdag 9 april 2019 vindt van 15.30 uur tot...lees meer
Meer informatie
deel

De NSOB biedt hoogwaardige, uitdagende en innovatieve opleidingen, leerateliers en masterclasses, waarin altijd een brug wordt geslagen tussen theorie en praktijk.

denktank

De kennisfunctie van de NSOB komt naar voren in haar rol als denktank. De denktank van de NSOB verzorgt praktijkgericht én wetenschappelijk ingebed onderzoek.