nlen

Nieuw essay: Opgavegericht evalueren

Regelmatig komen er vraagstukken voorbij die vanwege hun structuur, kenmerken of context niet goed passen bij de methoden gebruikt in evaluatieonderzoek. Complexe vraagstukken (bijvoorbeeld transitieopgaven) waarvoor sturing in netwerken van verweven dynamiek plaatsvindt, laten zich soms moeilijk vangen in de ‘gouden standaard’ van klassiek evaluatieonderzoek. Dit essay is een pleidooi voor opgavegericht evalueren, waarin de aanpak van de maatschappelijke opgave centraal staat, met rekenschap van de complexiteit en bijkomende onzekerheden van de beleidspraktijk. Hiertoe past een breed evaluatieperspectief, waarin ruimte is voor aanvullende methodieken, passend bij de gekozen aanpak van de opgave.

Het essay is hier terug te vinden.

Summer course Integriteit in het openbaar bestuur (29 en 30 augustus 2019)

De tweedaagse summer course Integriteit in het Openbaar Bestuur gaat...lees meer

Start Leeratelier Strategisch Hoger Onderwijsbeleid op 14 november 2019

Op donderdag 14 november 2019 start de zesde uitvoering van...lees meer

De nieuwsbrief is uit!

Nieuwsbrief nr. 04 | Juli 2019...lees meer
Meer informatie
deel

De NSOB biedt hoogwaardige, uitdagende en innovatieve opleidingen, leerateliers en masterclasses, waarin altijd een brug wordt geslagen tussen theorie en praktijk.

denktank

De kennisfunctie van de NSOB komt naar voren in haar rol als denktank. De denktank van de NSOB verzorgt praktijkgericht én wetenschappelijk ingebed onderzoek.